onsdag 23. februar 2011

Onsdag 23 februar

Å få gå i vinter Norge med klar blå himmel og en sol som varmer er nesten et privilegium.
Før samlingen på Eidsvoll Bygningen så var jeg innom Råholt Kirke og jeg snakket med presten. Hun fortalte at de hadde mange barnefamilier som var med i menigheten. Denne søndag hadde de hatt karnevals gudstjeneste. Jeg fikk lov til å be i kirken og jeg salvet den. Jeg salvet også under prekestolen og ba om at det kun skulles forkjynnes Guds Ord av personer som "står på " Guds Ord.
Jeg legger med et par bilder fra Kirken.


På vei mot Eidsvoll Bygningen gikk jeg også innom pinsemenigheten Håpet på Råholt hvor jeg ble hjertelig mottatt. De hadde et utsendelses møte, hvor en dame ble sendt ut som misjonær til Japan. Kari og fikk lov til å be for henne. 

Vi var med på omvisning av Eidsvoll Bygningen og fikk høre mere om historien rundt Eidsvoll og 1814.
Det som er veldig interesant og inspirerende er at det var "kun" 25 % Haugianere med i Eidsvoll Forsamlingen, og de fikk gjenomslag for sine meninger og at grunnloven skulle være basert på Guds Ord. Det var også humanister der og det var 3 frimurere.

Etter omvisningen hadde vi en samling på trappa hvor vi ba og brøt også innflytelsen som humanismen og frimurerne har i Norge. Særlig den Humanistiske inflytelsen har godt alt for langt. I noen kirker og menigheter har vi fått en humanistik kristendom som er fra djevelen. 
La oss stå opp å være klare rundt Guds Ord og ikke blande inn egne tanker og inskyltelser som man kaller åpenbaringer. 


På veien opp mot bønnekonferansen på Grimerud Gård stoppet vi på Minnesunds Brua og blåste i shofaren og proklamerte en åpen himmel over Gudbrandsdalen.


1 kommentar: