søndag 27. februar 2011

Vi besøker Domkirken i Hamar

Fra Grimerud gikk ferden til Domkirken i Hamar.

Vi ble hyggelig mottatt av dagens prest, som tok imot det profetiske budskap til Hamar Bispedømme.
Presten fortalte oss at det i dag var Jesus forklarelses dag, med åpenbaringen som en av tekstene. Jeg følger ikke med i kirkeårets tekster, men Gud ved bedre og han startet profetiske ord vi leverte med et sitat fra åpenbaringen.
Hamar Domkirke er rikelig utsmykket med flotte malerier. Og til min store overaskelse var altertavlen tre malerier. Jesus i mitten med Hans Nielsen Hauge på høyre side. Jesus var malt med lenker som var brutt. Maleriet av Hans Nielsen Hauge  viste Hauge på jordet da han ble fylt med den Hellige Ånd og Ild.
Biskop Solveig Fiske ønsket os  en velsignet tur mot Trondheim, og hun fortalte at hun hadde skrevet særoppgave om kvinner i Haugianer bevegelsen.
Jeg legger med noen bilder fra domkirken etter det profetiske ord som ble overlevert:

Mine kjære barn:
Dere er en Laoikea menighet
Dere har dratt en skjøges leie inn i mitt mitt hus.
Dere har ofret deres barn til Molok
Dere har forlatt mitt ord og ført mine barn på ville veier
Dere bryter mine bud
Vend om, snu deres hjerter mot himmelen igjen. 
Forlat deres menneskelige tanker og doktriner
For Jeg vil nå dømme mitt folk for deres gjerninger
Kom tilbake til meg og mitt ord som er uforanderlig
Om dere omvender dere, så vil Jeg fylle dette sted med min her herlighet og min storhet vil på nytt velsigne landet
Mine kjære barn
Lytt til min røst, kom inn til mitt bryst, for jeg vil lege og styrke dere
jeg vil bruke dere til å forandre Norge igjen.
Følg mitt ord sier Herren






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar