tirsdag 15. februar 2011

På vandring til Grålum Stua

På vandring mot Grålum Stua prøvde vi å følge den vei som hauge familien gikk hver søndag til Tune Kirke ca 10 km. Hvem vil gå 20 km i dag for å være med på søndags gudstjeneste? Jeg tror vi må til Afrika eller Himalaya for å finne mennesker som går like langt for å høre Guds ord. Kari og jeg har talt på konferanser hvor deltagere har gått i både 2 og 3 dager for å få undervisning. I Norge har vi blitt for makelige. Hvis vi må kjøre med bilen mer en 30 minutter så begynner det å bli for langt.

Vi ba forran Grålum Stua og ba om tilgivelse for forfølgelsen av Hauge. Det var under et møte på Grålum Stua at Hauge blr arestert første gangen og ført til Fredrikstad fengsel.

Vi tok også nattverd, hvor vi gjorde en pakt med herren at vi ikke skulle gi opp Norge, men at vi skulle kjempe for en ny frihet for de Kristne i landet og at Bibelen igjenn skal være grunnlaget for styringen av landet, kirker og menigheter.

Vi fortsatte vider mot Moss, og etter hvert begynte jeg å kjenne store smerter i bena, og jeg fikk oppleve hvordan det har mått være for fanger og slaver som har måtte gå selv om de har vært utslitt. Ja ba hele tiden om at Jesus skulle gi meg styrke for neste skritt og vi greide å gå i enda 2 timer til.

Ann og Torstein Nisi og Magnus Thue var med oss på vandringen og bønn ved Grålum Stua.
Magnus er bak kameraet

2 kommentarer:

  1. Husk riktig kosthold nå da,få i deg nok med proteiner og kalorier så musklene du bryter ned i beina kan bygges opp igjen og bli sterkere :)
    kjøp med noe sjokomelk f.eks på veien,har du raskt det du trenger,som vil hjelpe dere :)

    SvarSlett