onsdag 2. mars 2011

På vandring i Gudbrandsdalen

Når jeg paserte demningen ved Hulderfossen kom jeg til å tenke på at her starter jo Gudbrandsdalen og her ligger en stor demning. Det var jo demninger vi skulle bryte underveis, og demningen blir passet på av "Trollet" ved Hulderfossen. Et bilde på gamle norkse tradisjoner og okultisme som binder landet.
Så Kari kjørte i butikken og kjøpte salt og olje, vin hadde jeg i sekken.
Vi dro først til Trollet og brøt bindinger til ondskap, avgudsdyrkelse og overtro. Trollet fikk en omgang med salt, vin og olje.
Deretter dro vi ned på demningen og proklamerte en åpen dal med løftet sverd, og jeg helte olje og vin i elva for legedom og frihet for Mjøsregionen.



4 kommentarer:

  1. Hans Petter
    Jeg føler dere fører folk bak lyset nå jeg, å jeg trodde faktisk mye bedre om dere. Jeg må si jeg er ganske skuffet. I Fredrikstad blad sto det at dere skulle gå. Videre står det at dere har kall fra Gud til og gå. Dette trodde jeg faktisk på, men i bloggen her skriver du at Kari kjørte i butikken. Hvorfor Gikk hun ikke i butikken. Normalt sett skulle bilen deres stått her på Gressvik. Det var to som skulle gå på Guds kall, nå føler jeg hele troverdigheten rundt dette er ganske så tynn.

    SvarSlett
  2. Hei Ragnar
    Jeg har fått et kall fra gud om å gå ikke Kari. Jeg går og Kari kjører. Kari har vært med og gå det hun makter. For resten kjører hun bilen. Og det er godt å ha bilen med seg når vi skal hjem. Jeg har ikke kall til å gå hjem igjen.
    Fredrikstad Blad skrev ikke alt som ble sagt. Og jeg har hatt flere andre som har gått med meg på forskjellige strekninger.

    SvarSlett
  3. Jeg har et spørsmål angående salt og vin som dere bruker, kan ikke finne dette Bibelsk i måten dere bruker det på...

    Flere år tilbake i en afrikansk menighet ble jeg beordret til å svelge salt, dette skulle gi utfrielse. I senere tid fikk jeg åpenbart at salt binder og at det er trolldom/heksekraft.
    Jeg ble meget syk i lengre tid...

    Har også undersøkt litt om dette med salt og funnet det også opprinner i fra det Romerske katolske, (Sacramental) Heksekunst og i fra Unification Church ( New Age )

    SvarSlett
  4. Salt ble brukt ved renselse i gamletestamentet og ved ofringen. Men salt er også bilde på den kraft som bor i oss. Vi er lys og salt i verden.
    Å spise salt er bare tull da saltet kunn er et bilde på det du ber og for å rense. Jeg tror ikke at det var saltet du ble dårlig av i Afrika men ånden bak dem som ba for deg. Mange pastorer i Afrika bruker okulte krefter ved forbønn. Jeg er forsiktig med hvem som ber for meg, men mest av alt så er vi beskyttet i Jesu Blod.

    Når det gjelder olje og vin så er det et bilde på fulkommen legedom og renselse. Det ble også brukt ved helligjørelse i Gamle testamentet.

    Men mest av alt er det det talte ord i Jesu navn som har størst kraft over alle andre tingog krefter.

    SvarSlett